Little Boy
Little Boy
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Menü
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Ennyiszer jártál már itt
 
Fényújság

Egy kis hirdetés:

//gportal.hu/autoklub

http://trabi-szeged.lusteenet.hu

http://twk.lusteenet.hu


Köszönöm a Scripteket Hitetlennek,

http://hitetlen .hu



Start | Stop
 
Szavazás
Szereted-e a Trabikat?

Tetszik-e az oldal?
Tetszik-e az oldal?

Igen, nagyon!
Elmegy
Lehetne jobb is
Nem
Egyáltalán nem!
Ennyien jártak már itt:
Indulás: 2005-03-06
 
Hírek/Cikkek
Hírek/Cikkek : A gyári fűtésrendszer

A gyári fűtésrendszer

Prokee  2006.02.14. 17:05

Ha valaki mégsem akar benzinkályhát akkor ez az írás neki való. Szóval: mire figyeljünk, ha az eredeti megoldással akarjuk biztosítani a meleget ?



1. Első lépcső természetesen a megfelelő feszességű éxíj. Télen nehezebben vesszük észre. A motor nem melegszik fel ettől, mert egyébként k*rva hideg van. A nem megfelelő töltés nem tűnik fel, mert a könnyen fáradó akkut a hidegnek tudjuk be. Esetleg a sikítva csúszó szíj hangja sem tűnik fel - a nyitott keverőkamra légárama sokkal hangosabb, mint amihez szoktunk zárt állapotban.


A rejtett kis gumicső elhelyezkedése a kipufcsonk és a motorburkolat között


2. A turbina mögötti, motorburkolatból kipufcsonk köpenyére menő rövidke cső. Ez okozza a legtöbb problémát. Nehezen lehet helyére rakni, kis mérete miatt fel sem tűnik, ha szerelgetés után megmarad. A fűtés hatékonyságát viszont akár felére csökkentheti - sokat mesélhet ennek hiányáról, akinek 1972 előtt autója van, eredeti burkolattal.



Az 1971 előtti fűtésrendszer




Az 1971 utáni fűtésrendszer



Ezeken ugyanis még egykörös fűtés volt, ezeken a kipufcsonkon sincs köpeny. A motorburkolat is más, felismerhető kívülről arról, hogy a fűtés kilépő csöve nem kb.45 fokban, hanem a kocsi hossztengelyére merőlegesen áll. Ráadásul ezeken még keverőkamra sem volt, a kasztni belépő csöve rendes gégecső méretű - elég
sok levegő bír hömpölyögni befele )) Szóval ez a kis cső elég sarkalatos pontja a megfelelő fűtésnek. Ha hiányzik, pótolni kell. Senki se próbálkozzon vízcsövet szabni. Egyrészt az életben nem fog rendesen a helyére menni, másrészt meg általában nem ilyen hőre készült - korrektül büdösödik. Akinek nincs nagy gyakorlata a felszerelésében, vegye le a turbinát, onnan tolja a helyére - majd
igyekezzen nem leverni a felhelyezett csövet a generátor megfeszítésénél.

3. Motorburkolat. Mindenhol megfelelően legyen rögzítve, csavarozva, és persze legyen rajta a paplan - nem kicsit szigetel. Az 1972 előttieken paplan sem volt, arra a burkolatra nem is jók a paplanok.

4. Gégecsövek. Van vagy 6-700 ft, helytől és forrástól függően, de ha rideg, merev és öreg ( tisztára, mint a nagyi... ), érdemes cserélni. Fontos, hogy megfelelő átmérőben vásároljunk. Asszem talán a Lada cső van közelében, minimális a különbség, de pont nem jó semmire. Lecsúszik, viszont nem megy bele )). A végekről ne sajnáljuk a bilincset. A motorburkolat kilépője megy a kipufdobra, ennek felső végét bilincseljük, mert még szorosan illesztve is lerázódhat. A kipufcsonkra is bilincseljünk, ennek lerázódása még könnyebb, és szigeteletlen önindítóra esve konkrét tüzet gyújthat ! Másik vége a dobra állított "kályhacső"-re megy, annak is az oldalába. Elvileg lehet forgatni a csövezést, akinek kedve van, prbálkozzon. Én játszottam vele nem keveset, nulla eredménnyel.

5. Kipufdob. Ha kilyukadt, mindenképpen csere. Büdös, akkor is, ha lemondunk a melegről, és elzárjuk. A meleg kinn marad, a szag meg a gáz bejön. Mellesleg ha eléggé kifúj, simán tönkreteheti a motort is, nem mesélem el, milyen rémisztően hangzó dolgokat művel.

6. "Kályhacső" - ez a pipa alakú dolog, ami tulajdonképpen egy szívászajcsökkentő. Ne maradjon ki, ég és föld a zajkomfort közötti különbség. Vigyázat, két féle létezik. Bontóban többször láttam olyan verziót, aminek függőleges szára jóval (kb 2-3-szor) nagyobb, mint a vízszintes. Tökéletesen működik, csak beleér a motortető merevítőjébe. Eleinte zörög, aztán egyszerűen eltöri... Fogalmam sincs, milyen verzióban volt ilyen... A "normál" verzió két szára nagyjából egyforma méretű. Ezt mindenképpen a vastag gumicső rövid verziójával érdemes csatlakoztatni. Elvileg működik fix rögzítés is, többféle módon, de kerülendő. 1. Zörög 2. Hangos 3. Eltörik a kipufogó. Itt jegyzem meg, hogy óvakodjatok minden olyan verziótól, amikor a kipufdobra fémesen ( csővel, direktben, stb... ) csatlakozik a ventillátor. Én konkrétan széjjeltörtem így a Ninauszt... Ide se sajnáljuk a bilincset, de elég a gumit a kályhacsőhöz bilincselni, így lentről gyorsan szétszedhető szükség esetén. Ha nagyon instabil lesz, bátran fúrjuk meg, egy lemezcsavarral és egy lemezcsikkal a homlokfal fülescsavarjához lehet rögzíteni. Ekkor ne sajnáljuk a maszknál a gumit - nem zörög, nem veri le a dukkót.

7. Öszekötőcső. A felső, ferde jön a kályhacsőről. Vegyük a fáradtságot, a keverőkamránál vágjuk ferdére, ahogy adja magát, sokkal stabilabb lesz. Itt is bilincseljünk, de elég a kályhacsőre, megint csak a bonthatóság kedvéért. Esetleges ventillátort ide köthetünk - a vastag cső kimarad. Helyette felbilincselünk 2db régi fajta belső féltengely-gumiharangot. Ennek szűkebb felét kivágjuk, a ventillátorhoz passzoló gégecső méreténél fél centivel kisebbre. A ventillátorról jövő csöveket meg persze ide dughatjuk. A ventillátor ellen három dolog szól. Egyrészt csökkenti a keresztmetszetet, másrészt sosem nyom annyit, mint a turbina tud, már alacsonyabb fordulatnál is. A harmadik ok igazából az IFA-eredetű ventillátorok ellen szól - ezek műanyag-lapátosak. Hosszabb úton egyszerűen elolvadnak a lapátok... Mégvalami, ami miatt igazából nem tartom érdemesnek kínlódni vele - a legtöbb ventillátor nyomni tud, szívni nem igazán. Emiatt a sor elejére kellen kötni - ott meg a turbina van. Tehát - mindenképpen csak kisegítő megoldás... Télen a hoszzú, maszkra menő vastag cső gyakorlatilag kihagyható. Nincs épeszű ember, aki ilyenkor a hideg menetszelet beengedi. Ha nincs a helyén, véletlenül kinyitva sem vág arcunkba/lábunkra -20 fok...

8. Keverőkamra. Mindenképpen rögzíteni kell, rendesen tud zörögni. Az odavezető bovdeneket mindenképpen vegyük ki minden szezon előtt, és kenjük meg. Ha nagyon beállt, jöhet a féjkolaj, pillanatokon belül megindul. Ezután viszont szedjük szét, féktisztítóval mossuk ki, majd valami értelmes anyaggal ( pl. WD40 ) kenjük meg. A fékolaj ugyanis magába vonzza a levegő nedvességtartalmát, így gyorsan rozsdásodik a bovden. Ez egyébként bármely bovden esetén igaz.

9. Kiegészítés : Ha még mindig kevés a hő, bármit bebugyolálhatunk. Az első dobot pl. üveggyapottal - bár rondán és szagosan ráég. Érdemesebb mondjuk a gégecsővek relatív nagy hőleadó felületét ( recézés! ) takarni. Régebbi autókon gyári takaró volt erre a célra, bőrből. Valahol még nekem is megvan, ha előkerül, fel is rakom. Másik fontos dolog : hiába jön +90 fokos hömpöly, ha ki is megy. A
szélvédőtömítést általában mindenki kijavítja, mert azon a víz is bejön. Ennél fontosabb azonban az ajtó éltömítése. A gyári könnyen ellapul, pláne hogy mind elmúlt 10 éves. Ráadásul sz*r konstrukció, csak egy elhajlított gumilap. 350-450 ft/m áron beszerezhető "univerzális", Lada jellegű gumi az ajtókra. Ennek lényege, hogy a tömítő felület egy puha cső, ami annyira nyomódik össze, amennyire muszáj. Így lényegesen jobban tömít. A padló elég nagy, hidegetet sugárzó felület - pláne hóval borítva. Sokat számít, ha a gyári szőnyeg alatt a gyári filc is megvan, esetleg ennek hiányában hőtükrös polifoam. Próbáltam ezt is, tuti jó - de gumiszőnyeget kell használni, és mindent szigetelni nedvesség ellen - ugyanis a vastag szőnyeg gyönyörűen tartja a vizet, és tavaszra tréfás rozsdafoltokkal tarkított padlólemez fog ránk mosolyogni...

10. Mégvalami, nem fűtés, de téli téma. Vegyük ki az összes szőnyeget, és a padló üregvédő lyukait ragasszuk le - akér matricával is. A befolyó hólé kifelé már nehezebben fog jönni - ha meg ottmarad, unalmában fura dolgokat művel majd... Persze ellenőrizzük a küszöb elején-hátulján lévő lyukak gumidugóit is...

Forrás: http://twk.lusteenet.hu

 
Vekker
 
Dátum és névnap
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Bölcsességek
 
Egyebek
 
Flash-ek
 
Rádióállomások
 Online rádióadás
 
            
 
Beállítás Kezdőlapnak!
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Videok
 
Képtárak
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal